Vi skifter billetsystem til Eventii
23.01.2025 12:18
Det nye år byder på en række nye tiltag. Blandt andet skifter vi billetsystem, så når forårssæsonen går i gang, skal I købe billetter til hjemmekampe og andre arrangementer gennem vores nye system, Eventii
Når billetsalget til forårets kampe starter på mandag, så vil det være fra vores nye udbyder Eventii, at der skal købes billetter. Vi skifter nemlig til det danskbaserede og danskudviklede system fra udbyderen Eventii. Eventii er ikke helt nye i Randers FC, da vi allerede har samarbejdet med dem i nogle år omkring vores adgangssystem til Cepheus Park.
Nu bliver de således totalleverandør på vores løsning, og vi ser meget frem til det udvidede samarbejde med Eventii.
Hvad betyder det for dig som billetkøber?
For dig som billetkøber betyder det ikke det store – det eneste, du skal gøre, er at købe dine billetter til vores hjemmekampe på en ny platform. Det indebærer, at du skal oprette en ny billetprofil på Eventii, da din gamle profil ikke er blevet overført, medmindre du er sæsonkortholder.
Derudover kan du fremover gemme dine digitale billetter i Google Wallet eller Apple Pay for nem adgang.
Hvad betyder det for dig som sæsonkortholder?
Der er ingen tvivl om, at nogle ting vil blive anderledes. I starten kan det måske virke "svært", men det skyldes ofte, at tingene er anderledes, end hvad man er vant til.
Vi forsøger naturligvis i samarbejde med Eventii at gøre overgangen så smertefri som muligt for jer alle. For at lette skiftet har vi flyttet jeres profiler og oprettet dem i det nye system. I forbindelse med flytningen af jeres profiler vil I modtage en mail med et link, hvor I skal aktivere jeres nye profil ved at angive en adgangskode.
Vi vil også forsøge at overføre jeres kortoplysninger til abonnementsbetalingerne i den nye betalingsløsning. Dog kan vi på nuværende tidspunkt ikke garantere, at dette vil lykkes, da det kræver et skifte mellem to eksterne parter. Med NETS som en af parterne krydser vi fingre for, at det lykkes.
Ændringer med det nye billetsystem:
-
Digitalt sæsonkort
Alle sæsonkortholdere får, udover deres nuværende fysiske kort, også et digitalt sæsonkort på deres profil. Det betyder, at I kan vælge at have kortet på mobilen som et digitalt kort eller tilføje det til Google Wallet eller Apple Pay, hvis I bruger disse. Både fysiske og digitale kort kan bruges, men naturligvis kun ét ad gangen pr. kamp. De digitale kort vil erstatte de fysiske kort ved nytegning af abonnementer, medmindre man mod et gebyr ønsker et fysisk kort. Vi ved, at dette har været et stort ønske fra mange, og vi glæder os til at implementere det. -
Flere profiler
I det nye system bliver det muligt at have flere "profiler" under én hovedprofil. Det betyder, at man kan have flere kort tilknyttet sin profil med forskellige navne og e-mailadresser. Dette er endnu et ønske, som mange har efterspurgt. -
Frigivelse og videregivelse af sæsonkort til kamp
Proceduren for frigivelse eller videregivelse af kort op til kampene bliver forenklet, hvilket vi håber, I vil finde lettere. -
Rykkergebyr
Vi afskaffer rykkergebyr ved manglende betaling for abonnementer. I stedet vil kortet blive inaktiveret/spærret og dermed ikke give adgang til kampe, før den skyldige saldo er betalt.
Vi forventer og håber, at I vil opleve flere ting som lettere med det nye system. Selvom mange ting bliver bedre, kan der også være aspekter, der føles anderledes eller mere besværlige. Husk, at øvelse gør mester.
Vi er sikre på, at skiftet vil forbedre oplevelsen af abonnementer og billetkøb.
Den nye billetside kan tilgås her: https://rfc.eventii.dk
Som altid er I velkomne til at komme forbi administrationen på Viborgvej eller ringe ind, hvis I har spørgsmål!